tirsdag 1. desember 2020

Oppsummering av høsten 2020 i kort-form

 ... i form av mine DT-bidrag på Hobbygarasjens blogg og Scrap the Rainbow.

Hobbygarasjen:

I oktober var utfordringen "Høstfarger hos Hobbygarasen, og mine bidrag ble slike:
Jeg har tatt utgangspunkt i høstfarger og lagd en galaksebakgrunn med Distress Oxides. Galakser er jo midt i blinken til en konfirmant som liker Star Wars, og da er det fint at Papirdesign har ei stempelplate med konfirmanttekster i Star Wars font.


Oktober er tid for Halloween, og med Halloween kule, kraftige farger. Jeg har denne gangen lekt meg med Distress Oxides og lagd en inkblendet bakgrunn, som ble svertet rundt kantene. På toppen har jeg stemplet og embosset et spindelvev, siden jeg ikke hadde noe edderkoppstempel, tegnet jeg en selv med en svart tusj. Så skvettet jeg litt vann på kortet og tørket vekk flekkene for å lage litt liv i bakgrunnen. Hilsningen stanset jeg ut med akfabetdies og monterte mosegummi bak bokstavene for å få litt dimensjon. Alt ble montert på et svart kort.


I november var det Jul som var utfordringen:
Jeg lagde et julekort som enkelt lar seg masseprodusere med produkter fra Papirdesign
                                       

Scrap the Rainbow:
I oktober var det en skikkes som var utfordring i regnbuebloggen.
Jeg har lekt meg meg gelliplate og dies, og fulgt skissen ganske slavisk. 


Det viste seg a diesen jeg brukte, var et bomkjøp fra kina, for sekskanten var ikke symmetrisk...

Det andre kortet ble marginalt bedre

Denne gangen er det et såkalt slimline kort, de er blitt så populære i det siste. Nok en gang har jeg lekt med gelliplate og akrylmaling i blått og gull. Dies er brukt for å kutte ut sekskantene som først ble stemplet med stempler fra Tim Holtz.

I november var det tid for jul igjen:

Jeg har hevet meg på Slimline-bølgen og lagd to ganske like julekort med bruk av nye dies fra simon says stamp og Papirdesign. Papirene er fra årets julekolleksjon til Papirdesign



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar